Volem començar el nostre blog amb un tema que trobem vital en el món del desenvolupament infantil: El joc. Jugar
permet a l'infant el poder estimular, el saber utilitzar el seu cos i
els seus sentits, el desenvolupar el seu pensament i la seva
intel·ligència...
A vegades, tendim a pensar que el joc dels nens/es és massa infantil com per convertir-lo en part important a la nostra vida. Per als nens/es jugar és l’activitat que els hi avarca tot en la seva vida: treball, entreteniment, adquisició d’experiències, formes d’explorar el món que l’envolta...Jugant l’infant està en companyia, perquè el joc implica la sociabilitat.
A més a més, com a adults, hem de procurar que el fet de jugar els resulti divertit, però no només es pot considerar el joc com un passatemps o diversió, sinó que sobretot cal tenir molt present que és un aprenentatge per la seva vida adulta.
A vegades, tendim a pensar que el joc dels nens/es és massa infantil com per convertir-lo en part important a la nostra vida. Per als nens/es jugar és l’activitat que els hi avarca tot en la seva vida: treball, entreteniment, adquisició d’experiències, formes d’explorar el món que l’envolta...Jugant l’infant està en companyia, perquè el joc implica la sociabilitat.
A més a més, com a adults, hem de procurar que el fet de jugar els resulti divertit, però no només es pot considerar el joc com un passatemps o diversió, sinó que sobretot cal tenir molt present que és un aprenentatge per la seva vida adulta.
Avui,
és difícil trobar algun moment lliure per poder deixar jugar als nostres
fills, sempre anem a toc de pito amb moltes presses i no ens n'adonem
que hi ha dies que no dediquem ni un sol minut a mirar-los o acompanyar-los
en el joc. Tampoc l'escola bressol ni el parvulari ens dona garanties
que hagin jugat prou. Sovint moltes escoles estan immerses en fer fitxes
i aprenentatges primerencs i s'obliden de deixar estones llargues de
joc.
Sabem perfectament que els infants només necessiten de temps i espai per moure's, per explorar, per trobar els seus progressos i les seves limitacions, i una persona al seu costat que, sense esperar cap resultat, l'acompanyi o vetlli per la seva seguretat.
Està comprovat que aquells nens i nenes que disposen de temps per jugar, ni que sigui una o dues tardes a la setmana, aconsegueixen una major autonomia, tranquil·litat i creativitat, i són capaços de jugar més estona, buscar solucions a diversos problemes i confiar molt més en les seves possibilitats.
Tal com diu Bruner, el joc té un paper decisiu en el desenvolupament de la imaginació. Un ésser sense imaginació és com un ésser mutilat.
Si sou pares o mares que treballeu moltes hores fora de casa i veieu molt poc als vostres fills, no ho doneu per perdut, sempre podeu aprofitar moments quotidians o diverses estones on jugar amb ells. Un exemple es mentre sopen, fent jocs de paraules si són nens i nenes de més de 3 anys, jugant al veig-veig, cantar cançons inventant-nos les lletres... Si són més petits, podem fer el ralet-ralet, cantar cançons...També la banyera és un bon lloc per fer aquests jocs improvisats. Només ens calen un parell de gots i l'infant pot estar experimentant amb l'aigua una bona estona (omplint-los i buidant-los, experimentant el pes del got si està buit o ple...). Els ninots o ànecs de la banyera són també elements molt útils per fer representacions diverses (i potenciar el joc simbòlic).
Més endavant escriurem un post sobre a quins jocs és recomanable jugar depenent de l'edat de l'infant.
Us animem a que expliqueu ls vostres experiències amb el joc dels vostres fills/es. quins veieu que els agrada més? Teniu temps per jugar amb ells?
Sabem perfectament que els infants només necessiten de temps i espai per moure's, per explorar, per trobar els seus progressos i les seves limitacions, i una persona al seu costat que, sense esperar cap resultat, l'acompanyi o vetlli per la seva seguretat.
Està comprovat que aquells nens i nenes que disposen de temps per jugar, ni que sigui una o dues tardes a la setmana, aconsegueixen una major autonomia, tranquil·litat i creativitat, i són capaços de jugar més estona, buscar solucions a diversos problemes i confiar molt més en les seves possibilitats.
Tal com diu Bruner, el joc té un paper decisiu en el desenvolupament de la imaginació. Un ésser sense imaginació és com un ésser mutilat.
Si sou pares o mares que treballeu moltes hores fora de casa i veieu molt poc als vostres fills, no ho doneu per perdut, sempre podeu aprofitar moments quotidians o diverses estones on jugar amb ells. Un exemple es mentre sopen, fent jocs de paraules si són nens i nenes de més de 3 anys, jugant al veig-veig, cantar cançons inventant-nos les lletres... Si són més petits, podem fer el ralet-ralet, cantar cançons...També la banyera és un bon lloc per fer aquests jocs improvisats. Només ens calen un parell de gots i l'infant pot estar experimentant amb l'aigua una bona estona (omplint-los i buidant-los, experimentant el pes del got si està buit o ple...). Els ninots o ànecs de la banyera són també elements molt útils per fer representacions diverses (i potenciar el joc simbòlic).
Més endavant escriurem un post sobre a quins jocs és recomanable jugar depenent de l'edat de l'infant.
Us animem a que expliqueu ls vostres experiències amb el joc dels vostres fills/es. quins veieu que els agrada més? Teniu temps per jugar amb ells?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada